Bardzo proszę o rozwiązanie !!

Rozwiąż równanie :

a) 9+x= 1 7/8 ( jedna cała , siedem ósmych )

b) -8y=5

c) x- 4/5= 0.8

d) 6 1/8y= 1

e) -2,2+x=6,1

f) -1/3y= 10

g) 8a+4= 36

h) 8/9k + 1/3= 3

i) 6b-3= -9

j) - 3/4 - 1/4 l = 2,25

k) -2,5c-8= 17

l) 0,4m-2= -6


Za wszystkie i poprawnie zrobione działania dam naj ! ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-08T16:03:23+01:00
A) 9+x= 1 7/8
x=1 7/8-9
x=- 7 1/8

b) -8y=5 /:(-8)
y=-5/8

c) x- 4/5= 0.8
x=0,8+0,8
x=1,6

d) 6 1/8y= 1 /*8
49y=8 /:49
y=8/49

e) -2,2+x=6,1 /*10
-22+10x=61
10x=61+22
10x=83 /:10
x=8,3

f) -1/3y= 10 /*(-3)
y=-30

g) 8a+4= 36
8a=36-4
8a=32 /:8
a=4

h) 8/9k + 1/3= 3 /*9
8k+3=27
8k=27-3
8k=24 /:8
k=3

i) 6b-3= -9
6b=-9+3
6b=-6 /:6
b=-1

j)- 3/4 - 1/4 l = 2,25
- 1/4l=3 /*(-4)
l= -12

k) -2,5c-8= 17
-2,5c=17+8 /*10
-25c=170+80
-25c=250 /:(-25)
c=-10

l) 0,4m-2= -6 /*10
4m-20=-60
4m=-60+20
4m=-40 /:4
m=-10
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T16:06:19+01:00
A) 9+x= 1 7/8
x= 1 7/8 -9
x= - 7 1/8
b)-8y=5
y= - 5/8
c)x- 4/5= 0.8
x=0,8 + 4/5
x=1,6
d)6 1/8y= 1
1/8y= 1 - 6
1/8y= -5
y= -40
e)-2,2+x=6,1
x=8,3
f)-1/3y= 10
y= -30
g)8a+4= 36
8a=32
a=4
h)8/9k + 1/3= 3
8/9k=2 2/3
k=3
i)6b-3= -9
6b= -6
b= -1
j)- 3/4 - 1/4 l = 2,25
- 1/4l=3
l= -12
k)-2,5c-8= 17
-2,5c=25
c= -10
l)0,4m-2= -6
0,4m= -4
m = -10
1 5 1