Odpowiedzi

  • vaga
  • Początkujący
2010-03-08T15:49:04+01:00
Roland to rycerz który wysławił się w bitwie z muzułamanami .był rycerzem króla karola posiadał miecz durendal który wcześniej nalezał do hektora który walczył w wojnie trojańskiej.Sławi go za odwage waleczność uczciwość i religijność był O.K
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T15:52:07+01:00
Roland to główny bohater „Pieśni o Rolandzie” jest siostrzeńcem Karola Wielkiego. Pochodził z bogatego, świętego rodu. Był też prawą ręką cesarza. Był dowódcą tylnego oddziału armii króla Francji. Żył w VIII w., był synem Ganelona z którym pozostawał do końca w konflikcie. Walczy u boku króla Karola Wielkiego, w podbiciu Hiszpanii, zajętej wówczas przez muzułmańskich Arabów, a także w bitwie z Baskami, którzy zaatakowali wojska francuskie w drodze powrotnej z Hiszpanii, w tej bitwie poległ.
Mysle ze "Piesn o Rolandzie " slawi go za jego poboznosc , honorowosc, mężność oraz ogromna odwagę.
15 4 15
2010-03-08T16:03:52+01:00
-najwyższą sprawą jest dla niego ocalić honor,
-ucieczkę przed przeciwnikiem uważa za czyn hańbiący
-dba o swój miecz jak o rzecz świętą
-umiera jako zwyciezca w pozie teatralnej:
na wzgórzu,na zielonej łące, z twarza zwróconą ku Hiszpanii
-wyznaje winy,zwraca się do Boga-analogia ze śmiercią Chrystusa
-pragnienie pośmiertnej sławy
6 5 6