Odpowiedzi

2010-03-10T19:27:07+01:00
20m=1/2*10m/s*t*t
t*t=20m/5m/s
t*t=4s
t=2s
2010-03-10T19:28:12+01:00
H = 20 m
g = 10 m/s²
Z zasady zachowania energii:
energia potencjalna zamienia się na energie kinetyczną
Ep = Ek
mgh = (mv²)/2
gh = v²/2
v² = 2gh
v = √(2gh) = √(2*10*20) m/s = √400 m/s = 20 m/s
v = gt ---> t = v : g = (20 m/s) : (10 m/s²) = 2 s
Odp.Czas spadania to 2 sekundy.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:28:36+01:00
S=¹₂at² /*2
2s=at² /:a
2s/a=t² /√
√2s/a=t

t=√2*20m/10m/s²
t=√40/10s²
t=4s