Rok temu Basia była 2 razy starsza od Agnieszki. Dziś jest od niej starsza o 5 lat. Ile lat ma Basia a ile Agnieszka?


Dam NAJ :)
To zadanie jest tekstowe i trzeba ja chyba rozwiązać jakoś z zastosowaniem układów równań :) Przynajmniej jakoś tak na lekcji robili ;P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T15:51:09+01:00
A - wiek agnieszki
b - wiek basi

b - 1 = 2(a - 1)
b = a + 5

b - 1 = 2a - 2
b = a + 5

b - 2a = -1
b = a + 5

a + 5 - 2a = -1
-a = -6 /:(-1)
a = 6
b = 11

Odp.: Basia ma 11 lat, a Agnieszka 6 lat.
2010-03-08T15:58:17+01:00
Rok temu
x-wiek Basi
y-wiek Agnieszki
x-1=2*(y-1)
x-1=2y-2

dziś
x=y+5

podstawiamy
x-1=2y-2
y+5-1=2y-2
y-2y=-2-5+1
-y=-6/:(-1)
y=6 lat -wiek Agnieszki

x=y+5
x=6+5
x=11lat-wiek Basi

spr.
x-1=2y-2
11-1=2*6-2
10=12-2
10=10
L=P
odp.Basia ma 11 lat,a Agnieszka 6 lat