Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T15:32:55+02:00
Zdania nierozwiniete zamień na zdania rozwinięte.

1) Ala ma pieska.
1) .................

2) Magda ma telefon.
2) ......................

3) Na dywanie leży pies.
3) .......................

4) Dzisiaj mam kartkówkę.
4) ............................

5) Moja babcia upiekła placek.
5) ................................

ODPOWIEDZI DLA CIEBIE

1) Ala ma pieska.
1)Ala ma ślicznego, brązowego pieska.

2) Magda ma telefon.
2)Magda ma nowy telefon.

3) Na dywanie leży kot.
3) Na białym dywanie siedzi puszysty, czarny kot.

4) Dzisiaj mam kartkówkę.
4) Dzisiaj mam trudną kartkówkę.

5) Moja babcia upiekła placek.
5)Moja babcia upiekła pyszny placek z rodzynkami.


Zdania rozwinięte zamień na nierozwinięte.

1) Asia chodzi to szkoły podstawowej.
1) ........................................

2) Liście wirująco opadają z drzew.
2) ......................................

3) Marcin czyta ksiażkę patrotyczną.
3) .......................................

4) Gracjan mile spojrzał na Martę.
4) .....................................

5) Na plastyce maluje ogromne drzewo.
5) ............................................

DLA CIEBIE
1) Asia chodzi to szkoły podstawowej.
1) Asia chodzi do szkoły.

2) Liście wirująco opadają z drzew.
2) Liście opadaja z drzew.

3) Marcin czyta ksiażkę patrotyczną.
3) Marcin czyta ksiażkę.

4) Gracjan mile spojrzał na Martę.
4) Gracjan spojrzał na Martę.

5) Na plastyce maluje ogromne drzewo.
5) Maluje drzewo.

NIE WIEM CZY O TO CHODZI
2 5 2
2009-10-22T17:48:47+02:00
Basia uczy się.
Mała Basia uczy się pilnie.

Pada deszcz.
Od rana mocno pada deszcz.
Od rana mocno pada wiosenny deszcz.

Wieczorem usnęłam.
Póżnym wieczorem usnęłam na wygodnym fotelu.

Goście przyjechali.
Dlugo oczekiwani goście przyjechali.

Samochód odjechał.
Czerwony samochód szybko odjechał.

Pies szczeka.
Duży pies sąsiadów bardzo glośno szczeka.

Autobus podjechał.
Szkolny żółty autobus ostrożnie podjechal po dzieci pod szkołę.

Babcia upiekła sernik.
Moja babcia upiekła pyszny sernik.