Odpowiedzi

2010-03-08T16:27:36+01:00
Polska gospodarka jest gospodarką mieszaną. W dużym stopniu przeszła transformację z centralnie kierowanej (socjalistycznej) w gospodarkę rynkową (kapitalistyczną) po 1989 roku. Prywatyzacja małych i średnich przedsiębiorstw państwowych i nowe liberalne prawo do zakładania firm ruszyło budowę prywatnego sektora biznesowego, który jest głównym motorem gospodarczym w Polsce. Restrukturyzacja i prywatyzacja poszczególnych sektorów gospodarki odbywa się w wolnym tempie, mimo tego, zagraniczne inwestycje w energię i stal pomagają im wybrnąć z kłopotów. Obecne reformy systemu opieki zdrowotnej, edukacji i systemu płacowego oraz administracji państwowej stawiają większą, niż do tej pory presję fiskalną. Priorytetem polskiego rządu jest utrzymanie niskiego deficytu oraz inflacji. Dalsze postępy w finansach publicznych zależą w dużej mierze od prywatyzacji pozostałego sektora państwowego, redukcji zatrudnienia oraz zbadaniu sprawy dotyczącej podatku rolników, którzy płacą mniejsze podatki od tych, którzy mają równie wysokie dochody.
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-08T16:31:51+01:00
Patrząc na współczesną Polskę całkowicie z boku możemy dostrzec, że sytuacja gospodarcza w Polsce, która z pewnym wzrostem PKB (Produkt Krajowy Brutto) przeszła przez tzw. "Kryzys światowy", odnotowuje obecnie zpowolnienie czego następstwem są redukcje etatów w firmach prywatnych jak i w "Spólkach Skarbu Państwa". Poziom życia zamiast się podnosić, drastycznie spada. Jest wiele czynników które moglibyśmy omawiać na łamach tej strony, ale mówmy o konkretach. Jednym z najważniejszych problemów który powoduje spadek poziomu życia jest opieszałość naszych władz które to np. mianowicie podnoszą w Polsce płacę minimalną, ale wraz z nią nie widać podwyżek które powinniśmy obserwować w pracy. Natomiast u nas jak to w polityce, jedne wielkie kłamstwo i obłuda. Trzeba z tego miejsca zadać pytanie dlaczego przestępstwami które odbywają się na szczeblu politycznym nie zajmuje się sama prokuratura i sąd, ale również trwonione są pieniądze podatników w zgoła bezsensownie stworzonych sejmowych komisjach śledczych, w których szczerze mówiąc zasiada margines polityczny ponieważ żaden szanujący się polityk nigdy nie uczestniczyłby w takiej szopce. A notabene rzecz biorąc to gdzie są te kilometry autostrad i obiecane przez rząd mieszkania i te nieskazitelne ustawy o NFZ-cie. Jednym słowem wielkie mydlenie oczu.
2 5 2