Zad 1.Oblicz tylko że to są ułamki jakby co i bedę wiekszosc pisac slownie
a)cztery piąte razy jedna druga
b)trzy piąte razy dziesięć siedemnatych razy trzydzieści trzydziestych dziewiątych
c) jedna druga razy 3 całe i jedna trzecia
d) 3 całe i trzy czwarte razy 1 cała i trzy piąte
Zad.2 Oblicz
a)6 całych i jedna druga razy cztery trzynaste - osiem piętnastych : 2
b)7 całych i jedna siódma : 1 cała i jedenaście czternastych - 1 cała i dwie piąte razy piętnaście dwudziestych ósmych

Zapiszcie wszystkie obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T16:42:46+01:00
Zad 1.
a)cztery piąte razy jedna druga = cztery dziesiąte = dwie piąte
b)trzy piąte razy dziesięć siedemnastych razy trzydzieści trzydziestych dziewiątych= sześć siedemnastych razy trzydzieści trzydziestych dziewiątych = sto osiemdziesiąt sześćset sześćdziesiątych trzecich = sześćdziesiąt dwieście dwudziestych pierwszych
c) jedna druga razy 3 całe i jedna trzecia = jedna druga razy dziesięć trzecich = pięć trzecich = jedna cała i dwie trzecie
d) 3 całe i trzy czwarte razy 1 cała i trzy piąte = piętnaście czwartych razy osiem piątych = sześć
część liczb została skrócona
Zad.2
a)6 całych i jedna druga razy cztery trzynaste - osiem piętnastych : 2 = trzynaście drugich razy cztery trzynaste odjąć osiem piętnastych razy jedna druga= dwa odjąć cztery piętnaste = jeden i jedenaście piętnastych
b)7 całych i jedna siódma : 1 cała i jedenaście czternastych - 1 cała i dwie piąte razy piętnaście dwudziestych ósmych= pięćdziesiąt siódmych podzielić na dwadzieścia pięć czternastych odjąć siedem piątych razy piętnaście dwudziestych ósmych= pięćdziesiąt siódmych razy czternaście dwudziestych piątych odjąć trzy czwarte = jeden odjąć trzy czwarte = jedna czwarta
część liczb została skrócona
38 1 38
2010-03-08T16:54:29+01:00
Zad.1
a) =cztery dziesiąte=dwie piąte
b) =trzydzieści siedemdziesiątych piątych razy trzydzieści trzydziestych dziewiątych=dziewięcset trzech tysięcy trzysta dziewiętnastych=sześcdziesiąt dwieście dwudziestych pierwszych
c) =jedna druga razy dziesiec trzecich=trzydzieści szóstych=pięc pierwszych= pięc całych
d) = piętnaście czwartych razy osiem piątych=sto dwadzieścia dwudziestych=jedenaście pierwszych=jedenaście całych
zad.2
a) =trzynascie drugich razy cztery trzynaste minus osiem pietnastych razy jedna druga = dwa minus cztery pietnaste = jeden i jedenascie pietnastych
b) = piecdziesiat siodmych razy czternascie dwudziestych szostych minus siedem piatych razy pietnascie dwudziestych osmych = cztery minus trzy czwarte = 3 cale i jedna czwarta
24 1 24