1.Zredaguj wyrazy podobne.
a) -4x-7-3x+7
b)x-2xy+1/2x-1/3xy
c) -x²+y²-2x²-2y²
d)-x²+2x-3x+x²
e)4x+4-7x-1/2
f)-2ab+12a-4ab-16a
2.Zredaguj wyrazy podobne i oblicz wartość podanych sum algebraicznych dla x=1/3 i y=9
a) 2x²-xy-5x²+2xy²
b)-1/2x³y-2/3xy+1/2x³y-1/3xy

2

Odpowiedzi

2010-03-08T16:11:20+01:00
A)-4x-3x=7-7
b)2xy+1/2x-1/3xy=x
c)-x2+2x-2y+y
d)-x+x+2x-3x
e)4x-7x+4-1/2
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T16:11:28+01:00
A) -4x-7-3x+7 = x
b)x-2xy+1/2x-1/3xy = -2 i 1/3 xy + 1,5 x
c) -x²+y²-2x²-2y² = -3x² +y²
d)-x²+2x-3x+x² = - x
e)4x+4-7x-1/2 = - 3x + 3,5
f)-2ab+12a-4ab-16a = - 6ab + 12 - 16a

2. a) 2x²-xy-5x²+2xy² = - 3x² - xy + 2xy² = - 3 * (1/3)² - 1/3 * 9 + 2* 1/3 * 9² = - 3/9 - 3 + 54 = 50 i 4/9

b)
2 3 2