Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T20:35:00+01:00
Zad1
Wyznacz a ze wzoru b=3+2.a

-2a=3-b/:(-2)
a= b/2-3/2

zad2.
Ile jest liczb naturalnych spełniających nierównośc 3(x+1)-(x+10)<x?

3x+3-x-10<x
2x-x<7
x<7
Odp. Wszystkie liczby <7 spełniają tą nierówność ( nieskończenie wiele).
zad3.
Tomek ma 14 lat a jego mama ma 38 lat. Onlicz kiedy mama była 5 razy starsza od tomka.

38-14=24
gdy miał 6 lat
bo
6+24=30
30:6=5
5 3 5
2010-03-08T20:46:01+01:00
Zad1
a=?
b=3+2a /-3
b-3=2a / :2
a= (b-3):2

Zad2
3(x+1)-(x+10)< x
3x +3 -x -10<x
2x - 7<x
x<7
liczby N spełniające nierówność: 1,2,3,4,5,6 czy 0 jest liczbą naturalną to kwestia umowna więc pozostawiam to już twojej decyzji

Trzeciego nie mogę na razie zrobić bo muszę iść, przepraszam.
3 4 3