Potrzebuje pomocy prosze kogos ktory mi rozwiaze takie zadanie :) mam to na jutro. (to jest ksiazka matematyka 1 dla klas 1)

Tresc:

w przepełnionym wagonie 2 klasy było cztery razy wiecej pasazerow niz wagonie klasy 1. Gdy 54 osoby przeniosły sie z klasy 2 do klasy 1, w obu wagonach było tyle samo pasazerow. ilu pasazerow jechało w obu wagonach?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T16:09:17+01:00
Wagon 2 klasy x = 4y
Wagon 1 klasy y

x=4y
x-54=y+54

4y-54=y+54
4y-y=54+54
3y=108
y=36
x=4y=4*36=144

x+y=36+144=180 pasażerów

Spr.
144=4*36
144=144

x-54=y+54
144-54=36+54
90=90

Odp.
W obu wagonach jechało 180 pasażerów.
2 5 2
2010-03-08T16:10:06+01:00
Niech
x - ilość osób w wagonie II klasy
y - ilość osób w wagonie I klasy
x=4y
x-54=y+54
Równanie 1 - żeby jedna strona była równa drugiej stronie, czyli w tym przypadku ilość osób w wagonie II klasy do osób w wagonie I klasy, to liczbę osób w wagonie I klasy trzeba pomnożyć razy 4 - warunki zadania.

Równanie 2 - tutaj z kolei wg warunków zadania, liczba osób w obydwóch wagonach jest równa, jeśli od wagonu II klasy odejmiemy 54 osoby i do wagonu I klasy dodamy 54 osoby.
2010-03-08T16:11:46+01:00
X - ilość ludzi w wagonie 1 i 2

4x - 54 = x + 54
4x - x = 54 + 54
3x = 108 / :3
x = 36

Odp . W obu wagonach jechało po 36 osób .