Odpowiedzi

2010-03-08T16:10:07+01:00
A² + a² = 10²
2a² = 100 / :2
a² = 50
a = √50
a= 5√2 cm
P = 1/2a *a
P = 25cm²
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-08T16:10:40+01:00
C- przeciwprostokątna= 10cm
a- przyprostokątna
Wzór twierdzenia:
a²+b²=c²

Obliczanie długości przyprostokątnych:
a² +a²=(10cm)²
2a²=100cm²|:2
a²=50cm²
a=√50cm²
a= 5√2cm

Przyprostokątne mają długość 5√2cm.


Obliczanie pola trójkąta:
P= (5√2cm * 5√2cm) :2= 50cm² : 2 = 25cm²



Dasz najjj