Do roztworu mydła dodano dwie krople oranzu metylowego i zaobserwowano zmianę zabarwnienia roztworu na żółtopomarańczową. Następnie dodawano octu, aż do zmiany zabarwienia roztworu na kolor czerwony. Wyjaśnij przyczyny zmian barwy roztworu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T15:30:47+02:00
Roztwór mydła nie jest kwasem, dlatego zabarwił sie po dodaniu oranżu metylowego na żółtopomarańczową. Natomiast ocet jest kwasem, a oranż metylowy barwi się na czerwono pod wpływem kwasów.
21 4 21
2009-10-22T18:28:14+02:00
Mydło jest zasadą dlatego oranż metylowy zabarwił się na żółto-pomarańczowo a że ocet jest kwasem to zabarwił się na czerwono.
(oranż metylowy w kwasach barwi się na czerwono a w zasadach na żółto-pomarańczowo)
13 4 13