Odpowiedzi

2010-03-08T16:16:50+01:00
To trójkąt równoramienny więc 2 kąty ma takie same- α
Suma 3 kątów w trójkącie wynosi 180 stopni, więc:
180=2α+β
β- to 3 kąt w tym trójkącie
β=α-30, więc
180=2α+α-30
180+30=3α
210=3α
α=70stopni
β=α-30=40stopni
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T16:17:04+01:00
Kąt między ramionami oznaczamy jako x
kąt przy podstawie będzie x+30
kąty przy podstawie są sobie równe
x + x+30+ x+30 =180 180 stopni to suma kątów w trojkącie
3x=180-60
3x=120
x=40
czyli kąty maja miary: 40, 70 (40+30), 70
12 1 12
2010-03-08T16:19:11+01:00
Kąty:

x + 30 - jeden kąt przy podstawie
x + 30 - drugi kąt przy podstawie ( ponieważ w trójkącie równoramiennym kąty prze podstawie maja taką samą miarę )
x - kąt między ramionami

Więc:

x + x + 30⁰ + x + 30⁰ = 180⁰ ( gdyż suma miar kątów w trójkącie wynosi 180⁰)

x + x + x + 30⁰ + 30⁰ = 180⁰
3x = 120⁰ / :3
x = 40⁰ - miara kąta między ramionami

40⁰ + 30⁰ = 70⁰ - miara kąta przy podstawie
Odp: Kąty w trójkącie wynoszą 70⁰, 70⁰ oraz 40⁰.