Odpowiedzi

2010-03-08T16:14:17+01:00
Chodzi o ksiazke przygody stasia i nel ?

To tak Stas:
silny
madry
opiekunczy
troskliwy
wyruzmialy
pomocny
uczynny
zaradny
odwazny
2010-03-08T16:17:58+01:00
-odwazny - kiedy zabil lwa,obronił Nel przed serwalem, przeciwastawil sie Arabom czy odmowil Mahdiemu zgody na przejscie na jego wiarę
- w stosunku do Nel opiekuńczy i troskliwy pomagał jej znosic trudy podrozy, pielegnowal w chorbie,oddawal swoje porcje wody na pustyni
- wyróżniala go pomysłowość i zaradność np.podczas zdobywania pozywienia,organizowania mieszkania w puszczy

- wykazal sie szlachetnościa w stosunku do spotkanego podroznika Lindego a wobec Kalego byl bardzo przyjacielski
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T16:18:38+01:00
1. mądrość (doskonale znał zwyczaje panujące w miejscach, które odwiedził)
2. inteligencja (rozumiał sytuację, w której znalazł się z Nel, szukał sposobów ucieczki)
3. dojrzałość (dobrze radził sobie w trudnych warunkach, pocieszał przyjaciółkę)
4. Troskliwość i opiekuńczość (dbał przede wszystkim o dobro Nel)
5. męstwo (tragiczna sytuacja nie załamała go)