Przykłady substancji fizycznych i chemicznych ??
Fizyczne......
............
...............
.............
...............
chemiczne ..............
................
..................
..................
..................


czym się rożni reakcje chemiczna od fizycznej :P
...................................................................................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T15:24:25+02:00
Fizyczne:
topnienie
skraplanie
przenoszenie
rozdrabnianie
Reakcje chemiczne
spalanie
reakcja różnych substancji ze sobą
rozkład substancji złożonej

Zjawiska fizyczne to zmiany w przyrodzie w wyniku których substancja zmienia swoje właściwości fizyczne np:stan skupienia, gęstość itp.a reakcja chemiczna doprowadza do powstania nowych substancji o zupełnie innych właściwościach.
2009-10-22T15:35:43+02:00
Reakcja chemiczna to przemiana w której wyniku powstaje nowa substancja o innych właściwościach,np.
spalanie
kwaśnienie

Reakcja fizyczna to przemiana w której wyniku nie powstaje żadna inna substancja,np.
topnienie
krzepnięcie
parowanie
kruszenie
krystalizacja