Do wyboru:
9. Dwanaście litrów benzyny wystarczy na przejechanie samochodem 200km. Ile litrów benzyny trzeba dokupic, żeby paliwa wystarczyło na przejechanie 360 km?

albo

7.Mapa sporządzona jest w skali 1: 2 500 000 . Odległosc między dwoma miastami na tej mapie jest równe 5cm. Jaka jest odległosc między tymi miastami w terenie ?


proszę pomóżcie, dam naj :) wystarczy tylko jedno !

2

Odpowiedzi

2010-03-08T16:24:44+01:00
2 -
na mapie :
1 ; 2 500 000cm
1cm -2 500 000cm
1cm - 2 5000m
1cm - 25 km

1cm - 25km
5* 25 = 125km

odp 5 cm to 125km w terenie


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T16:27:07+01:00
200km-12 l
1km=x l
..............
x=12:200
x=0,06litra

360km=0,06 litra=21,6 litra potrzeba na te 360km
trzeba dokupić:

21,6-12=9,6 litra benzyny

zxad.2]
skala 1:2500 000 oznacza pomniejszenie 2500 000 razy

5cm×2500 000=12 500 000cm=125km= odległośc miedzy miastami