Odpowiedzi

2010-03-08T16:34:08+01:00
Podstawa przekroju to średnica
16-20% z 16=16-0,2×16=16-3,2=12,8cm=średnica podstawy
czyli promień podstawy ma ½ z 12,8=6,4cm

z pitagorasa obliczam h stożka

h²=16²-6,4²
h²=256-40,96
h²=215,04
h²=21504/100
h=3,2√21cm=wysokosc stożka
2010-03-08T16:43:53+01:00
Podstawa przekroju - a = ?
Ramiona - b = 16 cm

a = 80% * b
20 % z b = 1/5 * 16
20% z b = 3.2
80% z b = 4 * 20% z b
80% z b = 12.8 cm
a = 12.8 cm

Odpowiedz: Srednica stozka jest rowna 12.8 cm.

Wysokosc stozka - H

Obliczamy H dzielac przekroj na dwa przystajace trojkaty wzdluz wysokosci stozka (jedna przyprostokatna ma byc polowa srednicy stozka, druga wysokoscia stozka, a przeciwprostokatna ma byc ramieniem z tego "duzego" trojkata).

1/2 a = 6.4 cm = r
b = 16 cm
H = ?

Uzywamy tw. Pitagorasa.

Wzor ogolny:
a²+b²=c²

Dla naszego zadania:
r²+H²=b²
6.4² + H² = 16²
40.96 + H² = 256
H² = 256 - 40.96
H² = 215.04 |√
H = √215.04 cm


Odpowiedz: Wysokosc ma dlugosc √215.04 cm .

Mam nadzieje ze pomoglem, pozdrawiam, Crazy. :)
P.S. Sprobuj cos wyciagnac przed znak pierwiastka i oczywiscie sprawdz wyniki w zbiorze zadan lub podreczniku. :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T16:44:26+01:00
Okej a więc ekhm ;D

narysuj trojkąt rownoramienny
po prawej i lewej boki mają x, apodstaw ma x-20%

______________________________________________________-___

16= 100%
x=20%
_________

x = 16 * 20% / 100% = 3,2

20%= 3, 2

średnica = 16-3,2 = 12,8

x* + (6,4)* = 16 *
x* + 40,96=256
x*=215.04
x= 14, 66 w przybliżeniu 14,7