Odpowiedzi

2010-03-08T16:45:22+01:00
8a+4b=68/:4
2a²+4ab=190/:2

2a+b=17
a²+2ab=95

b=17-2a
a²+2a(17-2a)=95

a²+34a-4a²=95

-3a²+34-95=0

Δ=1156-1140=16
√Δ=4

x₁=-34+4/-6=30/-6=-5
x₂=-34-4/-6=-38/-6=6 1/3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:15:27+01:00
8a+4b=68/:4
2a+b=17=> b=17-2a

2a²+4ab=190
2a²+4a(17-2a)=190
2a²+68a-8a²=190
-6a²+68a-190=0/:2
-3a²+34a-95=0
Δ=b²-4ac
Δ=34²-4*(-3)*(-95)=1156-1140=16
a1=(-b-√Δ)/2a
a1=(-34-4)/2*(-3)=-38/-6= 19/3=6całych i 1/3
a2=(-34+4)/2*(-3)=-30/-6=5

teraz musisz wyliczyc b1=17-2a1 i b2=17-2a2


h=a+5
2a²+4ah=800
2a²+4a(a+5)=800
2a²+4a²+20a=800
6a²+20a-800=0/:2
3a²+10a-400=0
Δ=100-4800=-4700 gdy delta jest ujemna nie ma rozwiązania
2010-03-08T17:55:52+01:00
8a+4b=68 => b = 17 - 2a
2a²+4ab=190
2a² + 4a(17-2a) =190
2a² + 68a -8a² = 190
-6a² + 68a -190 = 0
-3a² + 34a - 95 = 0
a b c
Δ = b² - 4ac = 1156 - 1140 = 16
√Δ = 4
a1 = -b + √Δ /2a = -30/-6 = 5 i b = 17 - 10 = 7
a2 = -b - √Δ /2a = -38/-6 = 6 1/3 i b = 4 1/3