Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T16:25:50+01:00
Stara jednostka ciśnienia to 1 at, czyli ciśnienie jakie wywołuje 1 kG na 1 cm².
1kG (1 kilogram siła) = 1 kp (1 kilopond) = siła ciężkości, jaka działa na masę 1kg.
A więc 1 at = 1kG/cm² = 1 kg * 9,81 m/s² / (10⁻⁴ m²) = 9,81 * 10⁴ N/m² =
9,81 * 10⁴ Pa = 9,81 * 10⁴ * 10⁻⁶ MPa = 0,0981 MPa ≈ 0,1 MPa
1 4 1
2010-03-08T17:12:34+01:00
At- atmosfera techniczna
MPa megapascal
1cm² zamieniamy na m²
1cm²=10⁻⁴ m²

Na podstawie tego zamieniamy jednostki
1 at = 1kG/cm² = 1 kg * 9,81 m/s² / (10⁻⁴ m²) = 9,81 * 10⁴ N/m² =
9,81 * 10⁴ Pa = 9,81 * 10⁴ * 10⁻⁶ MPa = 0,0981 MPa ≈ 0,1 MPa
2 3 2