Prosze was o pomoc!

Matematyka z plusem 1gimnazjum zgodne z nową podstawą

zadanie 7 na stronie 177

c.) Liczba o 10% większa od pewnej liczby "a" jest równa 143. Znajdź liczbę "a"


oraz


d.) Liczba o 110% większa od liczby "x" jest równa 23,1 . Znajdź liczbę "x"


To są rozwiązywania równań

Tego zadania kąpletnie nie kumam!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T16:32:33+01:00
C)143=110%
a=100%

a=143-10%
a=130

d)23,1=210%
x=100%

x=(23,1/210) * 100
x=11
2010-03-08T16:32:49+01:00
D.) Liczba o 110% większa od liczby "x" jest równa 23,1 . Znajdź liczbę "x"

x+1,1x = 2,1x

2,1x=23,1/2,1
x=11

c.) Liczba o 10% większa od pewnej liczby "a" jest równa 143. Znajdź liczbę "a"

1,1a=143/1,1
a=130
2010-03-08T16:33:16+01:00
C) 110% - 143
100% - x
110x = 14300/ 110
x= 130
D) 210%- 23,1
100%- x
210x= 2310 / 210
x= 11