A) zmieszano 2kg grochu z 8kg kapusty. jaki procent stanowi groch w tej mieszance?
b) do 3,5kg wody wsypano 0,5kg cukru.jaki procent stanowi sukier w otrzymanym syropie?
c) pewien chemik młody wlał 0,3kg kwasu do 2,2kg wody. jakie jest stężenie procentowe kwasu w tym roztworze?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T15:42:11+02:00
A) zmieszano 2kg grochu z 8kg kapusty. jaki procent stanowi groch w tej mieszance?
b) do 3,5kg wody wsypano 0,5kg cukru.jaki procent
stanowi sukier w otrzymanym syropie?
c) pewien chemik młody wlał 0,3kg kwasu do 2,2kg wody
. jakie jest stężenie procentowe kwasu w tym roztworze?

a) groch - 2kg
kapusta - 8 kg
mieszanka - 2 + 8 = 10 kg

2:10 × 100% = 0,2 × 100% = 20 %

odp.: groch stanowi 20% w tej mieszance.

b) 0,5 - masa cukru
3,5 - masa wody
0,5 + 3,5 = 4 - masa syropu

0,5 : 4 × 100% = 5 : 40 × 100% = 12,5%

Odp.: cukier w tym syropie stanowi 12,5 %.

c) 0,3 - masa kwasu
2,2 - masa wody
0,3 + 2,2 = 2,5 = masa roztworu

0,3 : 2,5 × 100% = 3 : 25 × 100% = 12 %

Odp.: Stęzenie procentowe kwasu w tym roztworze to 12 %

218 3 218
2009-10-22T15:46:39+02:00
A)m mieszanki: 2kg+8kg=10kg
%grochu: 2/10 * 100% = 20%
Odp. Groch stanowi 20 % tej mieszanki.

b)m syropu: 3,5+ 0,5=4kg
% cukru: 0,5/4 * 100%= 0,125*100=12,5%
Odp. W tym syropie cukier stanowi 12,5%.
c) ms=0,3kg
mH2O=2,2kg
mr= 0,3kg+2,2kg=2,5kg
C%= ms/mr * 100% = 0,3kg/2,5kg * 100%= 0,12*100%= 12%.
Odp. Stężenie procentowe kwasu w tym roztworze wynosi 12%.
73 2 73