Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T16:38:00+01:00
Mniejszość narodowa jest to oddzielna grupa/wspólnota ludzi danego kraju różniąca się od pozostałych mieszkańców pochodzeniem czemu często towarzyszyć mogą takie zjawiska jak inna religia, język, kultura. Mniejszość narodowa może zamieszkiwać określony teren w danym państwie lub być rozproszona po całym jego obszarze. Mniejszości narodowe muszą ciągle walczyć o swoje prawa na terenie państw w których zamieszkują. Przykłady mniejszości narodowych w Polsce : Niemcy, Żydzi, Litwini,Ormianie.


Tolerancja jest to świadoma zgoda na wyznawanie i rozpowszechnianie poglądów, stylu życia innych ludzi z którymi się nie zgadzamy. Oznacza ona rezygnację z wywierania przymusu na te osoby.Tolerancja występuje w dwóch formach :

a) Tolerancja negatywna
b) tolerancja pozytywna
4 5 4
2010-03-08T16:38:09+01:00
MNIEJSZOŚĆ NARODOWA : grupa która postrzega siebie samą i postrzegana jest przez otaczające ją zbiorowości jako odrębną wyróżnia się od innych zbiorowości odrębnym pochodzeniem i kulturą, a często także językiem i wyznaniem. Mniejszość etniczna może starać się zachować tę odrębność, aczkolwiek zdarzają się przykłady asymilacji kulturowej, kiedy członkowie jednej grupy eetnicznej odłączają się od swoich pobratymców i wstępują do innej grupy etnicznej, np. Żydzi europejscy.


TOLERANCJA: to słowo znaczące szacunek dla innych.
1 4 1