Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T16:44:18+01:00
Maganzują w swoich darniach wodę, zmniejszają wówczas ryzyko powodzi. Po intensywnych opadach nie spływa ona natychmiast do rzek, lecz przesiąka do nich stopniowo.
23 3 23
2010-03-08T16:47:30+01:00
Zdolnośc ta jest związana z budowalistkow i łodyzek torfowca .

Ta wlaściwosc ma bardzo duże znaczenie w przyrodzie , ponieważ w czasie topnienia śniegu wchlaniaja cała wode zeby zapobiec powodziom a w czasie suchy użezniaja glebe .
30 4 30
2010-03-08T17:19:43+01:00
W listkach mają komórki,duże i martwe,które są puste w środku
dzięki temu we wnętrzu gromadzą wodę.

-magazynują wodę przyczyniają się do powstawania klimatu leśnego
-po intensywnych opadach deszczu woda nie spływa gwałtownie do rzek,tylko powoli,chroniąc od powodzi tereny wzdłuż rzek
-żyje w niej duża liczba zwierząt
14 4 14