Odpowiedzi

2010-03-08T16:50:10+01:00
Mocz pierwotny zawiera substancje szkodliwe dla organizmu, które powinny być usunięte z (np. mocznik, kwas moczowy) jak i substancje potrzebne organizmowi (np. cukier, sole mineralne, witaminy oraz wodę).

A mocz wtórny (ostateczny) zawiera substancje szkodliwe dla organizmu, które należy wydalić.

Podsumowując:
Mocz pierwotny- zawiera substancje odżywcze i szkodliwe dla organizmu.

Mocz wtórny (ostateczny)- zawiera substancje szkodliwe, które należy wydalić z organizmu.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:37:19+01:00
Mocz pierwotny:
Substancje szkodliwe: mocznik, kwas moczowy, oraz te potrzebne organizmowi: cukier (np. glukoza), sole mineralne, witaminy, woda.

Mocz wtórny (ostateczny):
woda, związki organiczne: mocznik, kwas moczowy, kreatynina, barwniki oraz związki nieorganiczne w postaci soli.


Prawidłowy mocz nie powinien zawierać glukozy, bilirubiny (produkt przemiany hemoglobiny), białka, ani krwinek.
kurcze szukam tego wszędzie i nie ma tego
i niema tego. Jakie sole mineralne w pierwotnym :/
2010-03-08T22:12:31+01:00
W moczu pierwotnym sa rozne substancje ktore ulegna resorbcji zwrotnej np cukry

mocz wtorny zawiera tylko niepotrzebne substancje, nie moze w nim byc cukru ani krwi.