Odpowiedzi

2010-03-08T16:37:35+01:00
Z czasownikami nigdy nie piszemy nie razem zawsze odzielnie podobnie z przysłowkami, natomiast z przymiotnikami piszemy zawsze razem . Sa jakies tam wyjatki, ale tego to nie wiem ;)
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T16:46:40+01:00
"nie"
z przymiotnikami: w stopniu rownym i wyzszym razem np. nieładny, niegorszy ... a w stopniu najwyzszym osobno np. nie najlepszy

z czasownikami zawsze osobnonp. nie dotykaj, nie sciagaj ;]
z przyslowkami tak jak przymiotnikami (stopniu rownym i wyzszym razem.. w stopniu najwyzszym osobno) mam nadzieje ze pomoglam ;))
12 4 12
2010-03-08T16:48:33+01:00
"nie" piszemy razem z :
-rzeczownikiem
-przymiotnikami (w stopniu równym)
-przysłówkami (w stopniu równym) utworzonymi od przymiotników

"nie" piszemy oddzielnie z :
-czasownikami
-przed liczebnikami
-z zaimkami
-z wyrażeniami przyimkowymi
-z przysłówkami nie pochodzącymi od przymiotników
-z przymiotnikami i przysłówkami w stopniu wyższym i najwyższym
-zawsze gdy cząstka "nie" wprowadza przeciwstawienie

Myślę, że o to ci chodziło.
47 4 47