Odpowiedzi

2010-03-08T16:44:39+01:00
Trójkąt:
O = a+ b + c
P = 1/2ah

kwadrat:
O = 4a
P = a²

prostokąt:
O = 2a + 2b
P = ab

równoległobok:
O = 2 (a + b)
P = ah

romb:
O = 4a
P = ah lub P = 1/2 d jeden razy d dwa

trapez:
O = a + b + c + d
P = 1/2 (a + b) h

deltoid:
O = 2 (a + b)
P = 1/2 d jeden razy d dwa

koło:
O = 2πr
P = πr²
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T16:49:40+01:00
Prostokąt:

P=a*b
Obw=2*a+2*b

Kwadrat:

P=a*a
P=a^2
P=d*d/2
P=1/2*d^2
Obw=4*a

Równoległobok:

P=a*h
P=b*h
P=c*h
Obw=2*a+2*b

Trapez:

P=(a+b)*h/2
P=1/2(a+b)*h
Obw=a+b+c+d

Romb:

P=a*h
P=d1*d2/2
P=1/2 d1*d2
Obw=4*a

Trójkąt dowolny:

P=a*h/2
P=1/2 a*h
Obw=a+b+c

Trójkąt równoboczny:

P=a^2√3/4
Obw=3*a

Deltoid:

P=1/2 d1*d2
Obw=a+b+c+d

Sześciokąt foremny:

P=6*a²√3/4
Obw=6*a

Koło:

P=πr²
Obw=2πr



Pozdrawiam :P
18 4 18
2010-03-08T17:17:32+01:00
Trójkąt r=p/a+b+c,,R=abc/4p trójkąt równoboczny h=apierwiastek 3/2 R=apierwiatstek3/6 trapez P=(a+b).h równoległobok P=ah romb P=ah P= akwadrat sin alfa prostokąt P=ab P=1/2d kwadrat P=a do kwadratu P=2r do kwadratu koło P=pi r do kwadratu
12 3 12