Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T16:53:26+01:00
Wymień 4 znaczenia ptaków
= żywia sie owadami, szkodnikami
=znosza jaja,ktore sa niekiedy pozywieniem dla zwierzat i człowieka
= sa pozywieniem dla drapieznikow
= barwne piora niektorych ptaków słuza do ozdoby

b)wymień przystosowania ptaków do odżywiania się (po 2 )
- ptaki drapieżne
=mocne szpony
=ostry dziób, zakonczony haczykowato

- ptaki żywiące się nasionami
mocny dziób potrafiacy miazdzyc nasiona
= chwytliwe szpony

- ptaki żywiące się nektarem
= odpowiednie przystosowanie dzioba
= mocne skrzydła (przystosowane o dlugotrwałego trzepotania)
- ptaki żerujące w locie
=dobry wzrok
= mocne szpony
3 4 3
2010-03-08T17:05:40+01:00
Ptaki maja różnorodne znaczenie. Mozna podzielić na 2 grupy
Maja znaczenie w przyrodzie i w gospodarce czlowieka

W gospodarce np Udomowione ptaki Znosza jaja czy służą jako pokarm a w naturze sa niezastapionym elementem lancucha pokarmowego sa rozsiewaczami nasion. Nie wiem czy dorbze zrozumialam ze ogolem ma to byc napsiane:) czy do tych podpunktow nizej


przystosowanie ptakow do odżywiania się
-rogowy dziob Hakowato zakonczony
-wyksztalcone dzioby krótkie i twarde pozwalajace Wydlubywanie nasion z ziemi itp:)
-ptaki zywiace sie nektarem maja wyksztalcone dzioby pasujace do skztaltu kwiatow i jezyki tak zwane szczotkowate ktore ulatwiaja im pobieranie tego nektaru ( dlugi cienki dziób)
- tak jak drapiezne bo z regoly ptaki zerujace w locie sa to drapiezniki:)
1 5 1