Zad 1.Oblicz tylko że to są ułamki jakby co i bedę wiekszosc pisac slownie
a)cztery piąte razy jedna druga
b)trzy piąte razy dziesięć siedemnatych razy trzydzieści trzydziestych dziewiątych
c) jedna druga razy 3 całe i jedna trzecia
d) 3 całe i trzy czwarte razy 1 cała i trzy piąte
Zad.2 Oblicz
a)6 całych i jedna druga razy cztery trzynaste - osiem piętnastych : 2
b)7 całych i jedna siódma : 1 cała i jedenaście czternastych - 1 cała i dwie piąte razy piętnaście dwudziestych ósmych
zapiszcie wszystkie obliczenia

3

Odpowiedzi

2010-03-08T16:41:11+01:00
2010-03-08T16:42:50+01:00
A)dwie piate
c)jedna cala i dwie trzcei
d)6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:26:22+01:00
Zad1
a) 4/5 *1/2 = 4/10 = 2/5 (dwie piąte)
b) 3/5 * 10/17 *30/39= ( 5 skrócisz z 10) =3 * 2/17*30/39=180/663=3 i 41/221 (trzy całe i czterdzieści jeden dwieście dwudziestych pierwszych )

c) 1/2 * 3 1/3= 1/2 * 10/3 = 10/6= 5/3= 1 2/3 (jedna cała i dwie trzecie )

d) 3 i 3/4 * 1 i 3/5= 15/4 * 8/3 (skracamy 4 z 8 i 15 z 3) =10

zad2.

a) 6 i 1/2 * 4/13 - 8/15 :2 = 13/2 * 4/13- 8/15 * 1/2= 2 (całe) - 4/15= 30/15- 4/15= 16/15= 1 (cała) i 1/15

2 całe to 30/15

b) 7 i 1/7 : 1 i 11/14 - 1 i 2/5 * 15/28= 50/7 : 25/14 - 7/5 * 15/28=
= 50/7 * 14/25 - 3/4 = 4 (całe) - 3/4= 3 (całe) i 1/4