1)

Aneta zrobiła na urodziny napój wiśniowy z 4 szklanek przegotowanej wody i 1 szklanki syropu wiśniowego. Jakim procentem wody jest użyty do napoju syrop? Jakim procentem ilości całego napoju jest woda?

2)

cena pewnego towaru po dwóch kolejnych obniżkach o 20% jest równa 80 zł. Jaka była cena towaru przed obnizkami?



Błagam pomocy :):):)



2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-08T16:45:45+01:00
Proste zadko ;p

Aneta zrobiła na urodziny napój wiśniowy z 4 szklanek przegotowanej wody i 1 szklanki syropu wiśniowego. Jakim procentem wody jest użyty do napoju syrop? Jakim procentem ilości całego napoju jest woda?

razem miala 5 szklanek wszystkiego

czyli 5 - 100 %
1 - x%
i na krzyz
5x%=100 % / %
5x=100 /5
x=20 % to do pytania pierwszego

5-100%
4-x%

5%x=400 %/%
5x=400/5
x=80 % do drugiego pytka



cena pewnego towaru po dwóch kolejnych obniżkach o 20% jest równa 80 zł. Jaka była cena towaru przed obnizkami?
80 zł + 20%
80 zł - 100 %
x- 120 %

100%x-9600/100
x-96 zl cena po dtugiej obnizce


96-100%
x- 120 %

100%x-11520/100
x--115,20
cena po pierwszej obizce
2010-03-08T16:48:51+01:00