Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:39:04+01:00
=2+ 3/2+ 4/3+ 5/4+ 6/5+ 7/6+ 8/7+ 9/8+ 10/9 =
=2+ 1i 1/2 + 1 i 1/3 + 1 i 1/4 i 1 i 1/5 + 1 i 1/6 + 1 i 1/7 + 1 i 1/8 + 1 i 1/9=
=11 i 269/315


1/2 + 1/4 + 1/8 = 44/8 + 2/8 + 1/8 = 7/8
1/3 + 1/5 + 1/6 = 10/30 + 6/30 + 5/30 = 21/30 = 7/10
7/8 + 7/10= 70/80 + 56/80 = 126/80= 1 i 46/80 = 1 i 3/5
1/7 + 1/9 = 9/63 + 7/63 = 16/63
1 i 3/5 + 16/63 = 1 i 189/315 + 80/315 = 1 i 269/315

Może gdzieś jest jakiś patant żeeby to łatwo policzyć ale nie wiem gdzie...
I mam nadzieję że ni pomyliłam się nigdzie w obliczeniach


2010-03-08T19:40:50+01:00
1/1×2 + 1/2×3 + 1/3×4 + 1/4×5 + 1/5×6 + 1/6×7 + 1/7×8 + 1/8×9 + 1/9×10 =
=2/1+3/2+4/3+5/4+6/5+7/6+8/7+9/8+10/9=
=2+1+1+1+1+1+1+1+1+1/2+1/3+1/4+1/5+1/6+1/7+1/8+1/9=
=10+ 1/2+1/3+1/4+1/5+1/6+1/7+1/8+1/9=

Ja bym to podzieliła:
a) 3,6,9
1/3+1/6+1/9= i to do mianownika 18
=6/18+3/18+2/18=
=11/18
b)2,4,8 do mianownika:8
1/2+1/4+1/8=
=4/8+2/8+1/8=
=7/8
c)5,7 do mianownika:35
1/5+1/7=
=7/35+5/35=
=12/35

11/18+7/8=
=44/72+63/72=
=107/72= 1 i 35/72

12/35+35/72=
=864/2520+1225/2520=
=2089/2520

wynik:10+1+2089/2520

tak mi się wydaje