Odpowiedzi

2010-03-08T16:49:00+01:00
16[kwadrat] + (32-x)[kw]=x[kw]
256=1024+x[kw]-64x=x[kw]
x[kw]-x[kw]-64x=(-1280)/(-64)
x=20.
Odp: Trzcina została złamana 20 łokci nad ziemią.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T16:51:51+01:00
Jedna przyprostokątna x
druga 16
przeciwprostokątna 32-x

x²+16²=(32-x)² |wzór skróconego mnożenia
x²+256=1024-64x+x²
64x= 1024-256
64x= 768| podziel przez 64
x=12

O:Trzcina została złamana na wysokości 12 łokci nad ziemią.

Na 100 % jest dobrze, robiłam to w szkole na tablicy. Pozdrawiam. ;p
3 4 3