Oblicz ile czasu potrzebowałby samolot pasażerski (gdyby było to możliwe) lecący z szybkością 900 km/h na dotarcie do gwiazdy Proxima Centauri?

(Proxima Centauri znajduje się w odległości od 4,3 lata świetlnych czyli światło potrzebuje ponad 4 lat aby przebyć odległość od niej do Ziemi)

2

Odpowiedzi

2010-03-08T16:45:53+01:00
C (prędkość światła)= ok. 300 000km/s = 1 080 000 000km/h
1 080 000 000km/h : 900km/h = 1200 000 (tyle razy prędkość światła jest większa, czyli tyle razy mniej czasy potrzebuje na dotarcie na tą planetę)
1200 000 * 4,3lat świetlnych = 5160 000 lat świetlnych;d
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:24:14+01:00
Dane z zadaniu mamy:
c ( oznacza prędkość światła)= ok. 300000m/s = 1080 000 000km/h
1080 000 000km/h : 900km/h = 1200 000
1200 000- tyle razy prędkość światła jest większa od lecącego samolotu

Mnożymy ten wynik przez 4,3lat świetlnych po to żeby wyszło ile na dotarcie potrzebuje samolot
1200 000 × 4,3lat świetlnych = 5160 000 lat świetlnych
2 2 2