Odpowiedzi

2010-03-08T16:47:35+01:00
A) Dzieła Muzyczne:
- Balet Sergiusza Prokofiewa "Romeo i Julia"
Nicola Aantonio Zingarelli - opera Giulietta e Romeo (1793)
Nicola Vaccai - opera Giulietta e Romeo (1825)
Vincenzo Bellini - opera Montecchi i Capuletti (1830)
Piotr Czajkowski - fantazja orkiestrowa Romeo i Julia (1869)
Johan Svendsen - fantazja orkiestrowa Romeo og Julie (1876)
Joachim Raff - uwertura Romeo i Julia (1879)
Boris Blacher - opera kameralna Romeo i Julia (1943)
Leonard Bernstein - musical West Side Story (1957)
Bernadetta Matuszczak- opera kameralna Julia i Romeo (1967)
b)Dzieła filmowe:
- Zakochany Szekspir w reż. Johna Modena
c)Dzieła Malarskie:
- Gustaw Klimt "Romeo i Julia w Londyńskim teatrze Globe
d)
...
32 3 32
2010-03-08T16:52:56+01:00
A) Balet Sergiusza Prokofiewa "Romeo i Julia"
b)Zakochany Szekspir w reż. Johna Modena
c)Gustaw Klimt "Romeo i Julia w Londyńskim teatrze Globe"
d)...
20 2 20
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T16:53:11+01:00
Dzieła Muzyczne:
- Balet Sergiusza Prokofiewa "Romeo i Julia"
-Nicola Aantonio Zingarelli - opera Giulietta e Romeo
-Piotr Czajkowski - fantazja orkiestrowa Romeo i Julia (1869)
-Joachim Raff - uwertura Romeo i Julia (1879)
-Leonard Bernstein - musical West Side Story (1957)

Dzieła filmowe:
- Zakochany Szekspir w reż. Johna Modena

Dzieła Malarskie:
- Gustaw Klimt "Romeo i Julia w Londyńskim teatrze Globe

Literatura:
„W Weronie” Kamil Norwida
23 3 23