1.wycieczka kosztuje 290 zł.Andrzej oszczędza już 4 miesiące po `m` zł miesiecznie,ale jeszcze nie zebrał całej kwoty.zapisz nierówność opisującą tę sytuacje.

2.do pracowni komputerowej zakupiono 8 nowych monitorów i 5 drukarek za łączną kwotę9700zł.Monitor był o 400 zł droższy od drukarki.Oblicz cenę monitora i drukarki.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T16:55:44+01:00
1. 4m=290
2. m-monitory pozioma kreska d+400zł
d- drukarki

5d+8(d+400)=9700
5d+8d+3200=9700
13d=9700-3200
13d=6500 :13
d=500

500*500=2500
8*900=7200

odp.Drukarka kosztuje 500zł a monitor 900zł
1 2 1
2010-03-08T16:57:17+01:00
1.290>4m

2. m-cena monitora(w zł) d-cena drukarki(w zł)

8m+5d=9700
m=d+400

zapisane działania do wykonania zadania