Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:01:24+01:00
X-cena początkowa laptopa
x-25%x-25%*(x-25%x)=2250zł
x-0,25x-0.25*(x-0,25x)=2250
0,75x-0,25x+0,0625x=2250
0,5x+0,0625x=2250
0,5625x=2250/:0,5625
x=4000zł
odp.cena początkowa laptopa wynosiła 4000zł
spr.
4000zł-25%*4000=4000zł-1000=3000zł-po I obniżce
3000zł-25%*3000zł=3000zł-750zł=2250zł-cena po II obniżce
2010-03-08T17:03:14+01:00
Cenę laptopa obniżono dwukrotnie o 25%. Ostateczna cena wynosi 2250 zł. Oblicz cenę początkową.

x-cena laptopa na samym początku

x-25% x-25% * (x-25%x) = 2250
x-0,25x-0.25*(x-0,25x)=2250
0,75x-0,25x+0,0625x=2250
0,5x+0,0625x=2250
0,5625x=2250/:0,5625
x=4000zł

odp.cena początkowa laptopa wynosiła 4000zł