Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T16:50:14+01:00
Długość przekątnej kwadratu : a * pierw.2
długość przekątnej z warunków zadania: a + 2
porównujemy:
a * pierw.2 = a + 2
przekształcamy:
a * pierw.2 - a = 2
a * (pierw.2 - 1) = 2
a = 2 / (pierw.2 - 1)

obwód kwadratu = 4 * dł. boku
O = 4 * 2 / (pierw.2 - 1)
O = 8 / 2 / (pierw.2 - 1)

jeżeli potrzebujesz konkretna wartość liczbowa to :
a = 2 / (pierw.2 - 1) = 2 / (1,41 - 1) = 2 / 0,41 = 4,8780 cm
O = 4 * a = 4 * 4,8780 = 19,512 cm

1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-03-08T16:51:42+01:00
A - przekątna
b - bok kwadratu
(a - 2) * 4