Tomek kupił 2 czekolady mleczne po 2 zł 20 gr każda i 5 wafli kakaowych w cenie 95 gr za sztukę :)
a) ile kosztował zakupy tomka ??
b) oblicz ile reszty otrzymał jeżeli zapłacił 10 -cio złotowym banknotem
proszę o szybką odpowiedz

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-08T16:53:54+01:00
2 czekolady mleczne po 2 zł 20 gr=4 40zł
5 wafli kakaowych w cenie 95 gr =4 75zł
4 40zł +4 75=9 15zł-tyle zapłacił za zakupy
10,00-9 15zł=0,85zł-tyle otrzymał reszty
1 1 1
2010-03-08T16:57:02+01:00
A)2*(razy)2zł 20gr=4zł 40gr-tyle kosztują 2 czekolady
5*95gr=4zł 75gr-tyle kosztuje 5 batonów
4zł 40gr+4zł 75gr=9zł 15gr
Odp.Zakupy Tomka kosztowały 8złi 95gr.
b)10zł-9zł 15gr=85gr
Odp.Otrzymał 85 gr reszty.

myślę że pomogłam:)
2010-03-08T16:57:37+01:00
2*2,30 = 4,60 czekolada
5 * 0,95 = 4,75

a] 9,35 zł
b] 10-9,35= 0,65gr
1 1 1