Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:06:36+01:00
M = 4 kg
Lód trzeba najpierw ogrzać o 20 st. C, dostarczając Q1 ciepła.
Następnie przy pomocy ciepła Q2 stopić go (temperatura w warunkach normalnych wynosi 0 st. C)
Dalej należy wodę podgrzać o 100 stopni przy uzyciu ciepła Q3.
Następnie wodę grzać ciepłem Q4 aż do odparowania.

c1 = ciepło właściwe lodu = 2,1 kJ/(kg *K)
c2 = ciepło topnienia lodu = 334 kJ/kg
c3 = ciepło właściwe wody = 4,19 kJ/(kg *K)
c4 = ciepło parowania wody = 2257 kJ/kg

Q1 = mc1*Δt1 = 4 * 2,1 * (0 - (-20)) = 168 kJ
Q2 = mc2 = 4 * 334 = 1336 kJ
Q3 = mc3*Δt2 = 4 * 4,19 * (100 - 0) = 1676 kJ
Q4 = mc4 = 4 * 2257 = 9028 kJ
Razem należy dostarczyć Q=Q1+Q2+Q3+Q4 = 12208 kJ ≈ 12,2 MJ

Odp. Około 12,2 MJ
2010-03-08T17:12:00+01:00
Widzę, że juz ktoś mnie wyprzedził i rozwiązał, ale jak juz weszłam to dodam tez moją odp.

c1 = ciepło właściwe lodu = 2,1 kJ/(kg *K)
c2 = ciepło topnienia lodu = 334 kJ/kg
c3 = ciepło właściwe wody = 4,19 kJ/(kg *K)
c4 = ciepło parowania wody = 2257 kJ/kg

Q1 = mc1*Δt1 = 4 * 2,1 * (0 - (-20)) = 168 kJ
Q2 = mc2 = 4 * 334 = 1336 kJ
Q3 = mc3*Δt2 = 4 * 4,19 * (100 - 0) = 1676 kJ
Q4 = mc4 = 4 * 2257 = 9028 kJ
Razem należy dostarczyć Q=Q1+Q2+Q3+Q4 = 12208 kJ ≈ 12,2 MJ

Odp. Około 12,2 MJ