Odpowiedzi

2009-10-22T16:04:05+02:00
Religia Greków jak i Egipcjan to wiara w politeism czyli wiara w wielu bogów .! Tak myśle ; ))
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-22T16:10:56+02:00
Egipcjanie wierzyli w politeizm ,czyli wiara w wilu bogów.
Wierzyli w boga Re - boga słońca i pana świata, w Ozyrysa- władce podziemi i sędziego zmarłych,Anubisa-boga prowadzącego zmarłych przed sąd Ozyrysa,
Amona boga powietrza i urodzaju i wielu innych.Każdy Egipcjan składał swoje wyznanie w księdze zmarłych.

Grecy zaś wierzyli ,także w politeizm,ale mieli innych odpowiedników. Wierzyli ,że ich bogowie zamieszkiwali otaczający ich świat i zaświaty.
Największym z bogów był Zeus-władca bogów i ludzi.Mieszkał on z innymi bogami na Olimpie, wiekiej górze bogów. Inni ważni bogowie to między innymi;
Posejdon-bóg mórz, Hefajstos-bóg kowali i ognia, Apollo patronował wróżbiarstwo i sztuki piękne, Afrodyta - bogini piękności, Ares-bóg wojny i Atena patronka mądrości sztuki i kunszty.Była ona także zwolennikiem sprawiedliwej wojny.
2 5 2