Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-08T16:59:28+01:00
Dane:
10π x 8.
Krótszy bok tego prostokąta jest równy wysokości walca.
Szukane:
Jakie pole powierzchni ma ten walec?
Rozwiązanie:
Pb=10π × 8
Pb= 80π
H=8
obwód koła - podstawy jest równy 10π
2πr=10π
2r=10
r=5
P pod= πr²
P pod= 5²π=25π
Pole pow ca= 2×Pp+Pb
Pole pow ca= 50π+ 80π = 130π
Odp:Walec ten ma 130π cm.
2010-03-08T17:01:46+01:00
2pir=10 pi
r=5

Pp=pi r kw
Pp=25 pi

Pc=2 Pp+Pb

Pb=10 pi *8
Pb=80 pi

Pc=50 pi + 80 pi
Pc=130 pi [j kw]