Odpowiedzi

2010-03-08T17:01:45+01:00
Znaczenie fotosyntezy w przyrodzie - fotosynteza to jeden z podstawowych procesów biologicznych. Warunkuje życie na Ziemi, dzięki niej możliwa jest przemiana materii nieorganicznej w organiczną. Związki organiczne, które zostają wytworzone w trakcie tego procesu są czynnikiem budującym oraz pokarmowym. Dzięki temu procesowi możliwe jest zachowanie stabilnej sytuacji gazowej.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:19:19+01:00
Znaczenie fotosyntezy w gospodarce i życiu człowieka:
- wykorzystywana jako pokarm w gospodarce rybnej,
- bierze udział w biologicznym oczyszczaniu wód,
- zwiększa aerację, czyli napowietrzenie gleby, mineralizują glebę,
jako nawóz wzbogaca glebę w próchnicę,
(aby były nieprzemakalne),
-przemysł papierowy wykorzystuje kwas alginowy (z brunatnic) do produkcji kartonu i tektury,
- w postaci agaru (z karsnorostów) znajduje zastosowanie w piekarnictwie i cukiernictwie,
- w przemyśle spożywczym używana jest do produkcji galaretek, lodów, majonezu
1 5 1