Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-08T17:03:25+01:00
Szukamy:
x - wiek Ani obecny
Rozwiązanie:
2*(x-5) = x+5
2x-10 = x+5
2x-x= 10+5
x=15
Spr:
Ania ma teraz 15 lat
5 lat temu miała 10 lat
za 5 lat będzie miała 20 lat
10 to dwa razy mniej niż 20
Odp; Ania ma obecnie 15 lat
2010-03-08T17:04:20+01:00
(x-5)*2=x+5
2x-10=x+5
2x-x=5+10
x=15 wiek Ani
2010-03-08T17:06:25+01:00
Obecny wiek=x
wiek 5 lat temu=x-5
wiek za 5 lat=x+5
x+5=2*(x-5)
x+5=2x-10
5+10=2x-x
15=x
ania ma 15 lat