A) W ostrosłupie prawidłowym pięciokątnym krawedz podstawy ma Długosc 2 dm a krawedz boczna ma 10 dm. Oblicz pole powierzchni bocznej tego ostrosłupa

B) Pole powierzchni bocznej ostrosłupa prawidlowego dziesieciokatnego wynosi 40√3 cm² . Krawedz podstawy ma dlugosc 2 cm.Oblicz krawedzi bocznej tego ostrosłupa.

C) Pole powierzchni calkowitej ostroslupa prawidlowego osmiokatnego wynosi 56√2 cm² . Pole powierzchni bocznej jest 2 razy wieksze od pola podstawy .Oblicz pole sciany bocznej tego otrosłupa

Odpowiedz ktore sa wynikami ktore podaje ksiazka :
A)15√11dm²
B) 7 cm
C) 14√2÷3 cm²

prosze o pelne rozwiazania pomozcie !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:10:01+01:00
A) 10²- 1²=x²
x²=100-1
x²=99
x=√99=3√11
P=½ x a x h
P= ½ x 2 x 3√11= 3√11
Pb= 5 x 3 √11 = 15√11
następnych nie wiem ale mam nadzieje ze pomogłam
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-03-08T17:11:33+01:00
To będzie 5 trójkątów równoramiennych o ramieniu 10 i podstawie 2 zatem wysokość tego trójkąta to
1+ h² = 100
h= √99 = 3√11
Pb = 5× (a×h)/2
Pb= 2,5×2×3√11
Pb = 15√11

POZDRAWIAM :)