Zadanie1.Rozwiąż nierówności i przedstaw ich zbiory rozwiązań na osi liczbowej.Chodzi mi tylko o wynik na osi sam zaznacze ;)
a)1/3x+1>-x+2
b)0,7x-2≤0,9x-0,1
c)-x+3≥-(3x-2)
d)0,1(2x-3) < -0,6x+1
Proszę o szybką odpowiedź ;*

/-KRESKA UŁAKOWA

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:12:05+01:00
A)1/3x+1>-x+2
1/3x+x>2-1
1 1/3x>1
x> 3/4
b)0,7x-2≤0,9x-0,1
0,7x-0,9x≤-0,1+2
-0,2x≤1,9
x≥ -9,5
c)-x+3≥-(3x-2)
-x+3≥-3x+2
-x+3x≥2-3
2x≥-1
x≥ -1/2
d)0,1(2x-3) < -0,6x+1
0,2x-0,3 < -0,6x+1
0,2x+0,6x < 1+0,3
0,8x <1,3
x<1,625
22 1 22
2010-03-08T17:12:21+01:00
1/3x+x>2-1
4/3x>1 /×3
4x>1 /÷4
x>1/4

0.7x-0.9x≤1.9
-0.2x≤1.9 ÷(-0.2)
x≥-9.5


-x+3x≥2-3
2x≥-1 ÷2
x≥-1/2


0.2x+0.6x<1+0.3
0.8x<1.3 ÷0.8
x<1.63
7 3 7