Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:07:51+01:00
Ssaki- zwierzęta w większości żyworodne, ich nazwa pochodzi z tego,że po urodzeniu ssaki ssą mleko matki z gruczołów mlecznych. Ssaki są stałocieplne, rozdzielnopłciowe, ciało pokrywa skóra,posiadają uszy zewnętrzne z małżowiną, uzębienie i kończyny przystosowane do warunków życia i sposobu poruszania się.
3 3 3
2010-03-08T17:10:47+01:00
Ssaki są to organizmy należące do kręgowców. Ssaki posiadają gruczoły mleczne (samice), obecność owłosienia oraz stałocieplność. Wszystkie ssaki opiekują się swoimi młodymi i karmią je mlekiem. Długość czasu opieki nad potomstwem waha się od kilku tygodni do wielu lat. Zdecydowanie największym rzędem co do liczby gatunków pośród ssaków są gryzonie, obejmujące ponad 2200 gatunków. Najmniejszymi liczebnie grupami ssaków są słoniowate (trzy gatunki) i mrówniki z jednym przedstawicielem.
4 4 4