Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-08T17:05:15+01:00
Jestem Polką
to zdanie jest potwierdzeniem mojej tozsamosci. Byc Polką to uwazam zyc w własnej ojczyznie, z jezykiem ojczystym. Bycie Polka to małe wyroznienie, takim mianem nas okreslają jest to tak jakby nasz ,,drugi dom" bo zawsze tutaj wracamy mamy polskie imie, nazwisko wiemy ze to jest nasz ,,korzen
2010-03-08T17:06:02+01:00
Bycie polakiem to kochac swoja ojczyzne. byc patriota. Poznawac ja caly czas. uczestniczyc w swietach panstwowych.powinno miec sobie to na sercu ze nie jestes niemka ale polka i byc z tego dumnym.byc dumnym z polakow ktorzy walczyli o nasz chodz maly ale piekny kraj...
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:07:06+01:00
Tak, mam świadomość bycia Polką. Gdy idę ulicą, widzę szyldy napisane w moim ojczystym języku. Wśród znajomych, rodziny rozmawiam po polsku. Wszystkie książki w szkole mam w tymże języku oraz w nim się uczę i oglądam telewizję. Czasami także czytam gazety czy oglądam wiadomości o dziejach Polski i dzięki temu, pamiętam, że jestem Polką.
Jednak ta świadomość czasami zanika. Pojawia się coraz więcej obcojęzycznych znaków, szyldów. Jest to przykre, ponieważ nasz kraj zapomina o języku polskim. Ja wiem, że do końca swojego życia będę się nim posługiwała, ponieważ kocham swoją ojczyznę i jestem dumna, że wywodzę się z tego właśnie kraju. Chciałabym, żeby każdy o tym pamiętał.