Odpowiedzi

2010-03-08T17:09:54+01:00
X+x+2=3
2x=3-2
2x=1
x=0,5 kg

2010-03-08T17:10:24+01:00
X+x+2=3
2x=3-2
2x=1:2
x=0,5 kg

Odp: Sam kosz waży pół kilo.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:13:35+01:00
Kosz z jagodami waży 3 kg ile waży kosz jeżeli jest o 2 kg lżejszy od jagód.

X - waga kosza
3kg - waga jagód z koszem

x+x+2=3
2x=3-2
2x=1:2
x=0,5 kg

Odp.: Kosz waży 0,5 kg.


Popatrz jeszcze raz na dane. Zawsze, kiedy rozwiązujesz jakiekolwiek zadanie musisz wypisać sobie wszystkie dane, wtedy sprawa będzie dużo jaśniejsza :).
Jeśli jagody z koszem ważą 3kg i jeśli kosz jest o 2kg lżejszy od jagód (czyli jagody są o 2kg cięższe).