Zapisz i rozwiąż odpowiednie równania.
a. liczba o 15 większa od x jest równa 70
b. liczba 87 jest 2 razy większa od liczby x
c. liczba 3 razy mniejsza od x jest równa 12
d. liczba o 5 większa od x i dwukrotność liczby x+1 są równe
pomózcie prosze :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:14:19+01:00
A)x+15=70
x=70-15=55

b)2x=87
x=43,5

c)x-3=12
x=12+3=15

d)5+x=2(x+1)
5+x=2x+2
-x=-3
x=3
2010-03-08T17:14:44+01:00
A) x+15=70
x=70-15
x=55

b)87=2*x
x=87/2
x=43,5

c)12=x/3
x=12*3
x=36

d)x+5=(x+1)*2
x+5=2x+2
5-2=2x-x
3=x
2010-03-08T17:51:04+01:00
X+15=70
x=55

87÷2=43,5

1/3x=12
x=36

5+x=2x+2
-x=-3
x=3