Odpowiedzi

2010-03-08T17:12:43+01:00
Góry powstają w wyniku ruchów skorupy ziemskiej. Różnią się między sobą wielkością, kształtem oraz pochodzeniem.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:59:30+01:00
W historii Ziemi wyróżniono 19 ruchów górotwórczych. Większość z nich przypadła na prekambr. Jednak po upływie kilku miliardów lat po wypiętrzonych w tym czasie górach nie ma śladu.

Wyżyna- obszar o wysokości powyżej 300 m.n.p.m. o małej wysokości względnej terenu, np wyżyna lubelska

Nizina- obszar o wysokości od 0 do 300 m.n.p.m., np nizina Mazowiecka

Depresja- obszar lądowy położony poniżej 0 m.n.p.m., np Żuławy Wiślane

notatka prosto z zeszytu
2 5 2