Na Jutro !!
Prosze w miare zrozumiale ..

Szczeniak waży 1,8 kg.
W ciągu miesiąca jego waga zwiększyła się o 2/6 wagi początkowej .Ile waży szczeniaczek .

-----------------------------------------------------------------
Z kranu wycieka 1/4 l. wody w ciągu 15 min.
Awaria trwała 6 godzin
Ile litrów wody wyciekło w tym czasie .
------------------------------------------------------------------
Ciało człowieka składa sie z 65% wody .
Kasia waży 40 kg
Ile wody znajduje sie w jej organizmie ?

3

Odpowiedzi

2010-03-08T17:18:27+01:00
1.
1,8kg -waga szczeniaka
1,8kg x 2 / 6=0,6 kg
Tyle przytyła szczeniak w ciągu miesiąca
2.
1/4l=250ml - na 15 min
x ml - 6 g-360 min
x=360 x 250 / 15 = 6000ml=6 l-wyciekło 6 l wody
3.
40kg - waga Kasi
40kg - 100%
x kg - 65%
x=65 x 40 / 100 =26 kg-26l bo 1l-1kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T17:25:35+01:00
Zad. 1
waga początkowa: 1,8 kg= ¹⁸/₁₀
zwiększono o: ²/₆,=¹/₃
¹⁸/₁₀•¹/₃= ¹⁸/₃₀ kg.= 0,6 kg.
1,8 kg+ 0,6kg= 2,4 kg.
Odp: Szczeniaczek waży teraz 2,4 kg.

Zad.2
wycieka: ¹/₄l/15 min= 1 l/h.
Awaria:6 godzin
6 godzin= 24 kwadranse,
24 kwadranse •¹/₄ l= 6 l.
Odp: W ciągu 6 godzin wycieknie 6 l. wody.

Zad.3
skład ciała: 65% wody
waga Kasi: 40 kg.
40 kg•65%= ⁴⁰/₁• ⁶⁵/₁₀₀%= ²⁶⁰/₁₀= 26 kg. wody
Odp: Ciało Kasi składa się w 26 kg. z wody.


proszę jak chciałaś same obliczenia i dane;pp
2010-03-08T17:33:17+01:00
Zad 1
18/10 kg * 2/6=3/5kg
18/10 kg + 3/5 kg= 18/10 kg + 6/10 kg = 24/10 kg = 2,4kg

Szczeniaczek waży teraz 2,4 kilogramy

zad 2
1/4l - 15min
6h= 360 min

360 / 15= 24
1/4l * 24= 6 l

Podczas awarii z kranu wyciekło 6l wody

zad 3
40kg * 60 %= 40 * 60/100=24 litry wody

1kg= 1l

W organizmie Kasi znajduje się 24litry wody